börjar bli normal igen

har varit helt väck rent ut sagt sen vi kom hem, va en riktigt jobbig hemresa, eftersom vi åkte mitt i natten klockan två ca, å så kom ja hem 7 på kvällen. så hela dagen igår gick ja som i en dvala, kände mej helt bakis när vi vakna igår, ont i ögonen å såg helt dimmigt. även cornelis har varit trött å sovit mycke, å de har man tackat för om man säger så :-)

kan berätta lite smått om semestern.

vi kom fram på torsdagen den 7e runt sex tiden till hotellet. vi flög från arlanda kvart över tolv på fm, åkte hemifrån arvika klockan halv fyra på morgonen, så va en lång dag. flygresan gick jättebra, cornelis va så duktig, ing hysteriska anfall eller nåt, lite smågnäll ibland när han blev uttråkad. hade sån tur, för i princip när vi startade i planet så somna han, han va skit trött. så vakna han å va vaken nån timme å somna igen sen, å va vaken en stund innan vi landade.

när vi hade landat runt halv fyra tiden, så va de å åka buss, å jäklar va varmt de va. vi fick åka buss i ca en å en halv timme innan vi va framme vid hotellet. å cornelis sov på bussen kanske 40 minuter så även de gick smidigt. när vi kom fram så va de å packa upp alla grejer å sen bege sig till restaurangen för kvälls middagen. sen upp på rummet å sova, ja ser att de sitter en ödla på väggen på balkongen så ja vågade inte ha öppet den natten haha å herrejesus va varmt de va å ha balkongsdörren stängd, de gjorde ja aldrig om nåt mer, men såg ingen mer ödla på den väggen heller så :-)
men ödlor såg man många på kvällarna på väggar ute, som tur va såg ja aldrig nån inne.

fint hotell å jättebra personal, alla älskade cornelis, han va som en prins i paradiset :-)

badade myck i poolen, de tyckte han va kul de, å de va bra, så han kunde svalka sig i värmen, man verkligen såg hur han njöt när vi gick i badet.

havet däremot tyckte han inte om haha, han e ju lite fjantig.. men de e klart, stort å låter konstigt å allt, klart de va läskigt, han fick doppa fötterna i de nångång iaf :-) dock ej uppskattat. även sanden va han rädd för, så fort man satte ner hans fötter så börja han gråta :-)

så vid havet va vi inte så mycke, bara korta stunder, va ju sån stekande sol vid havet hela tiden oxå, å de går ju inte me bebis.
havet va dock väldigt varmt å skönt, v jättefint!

vi låg mest i trädgården vid poolen, så cornelis ku nde krypa runt i gräset i skuggan, de tyckte han va mysigt, gött å få va naken oxå ;-)
blev inte så mycke solande, så man e ju inte nåt jättebrun..brun e ja, bir ja lätt, men man har ju inte kunnat pressa i solen. fick passa på å sola de timmar på fm som cornelis sov. han sov i sin sulky naken i skuggan, oj va han tyckt de va skönt. sov jättebra !!

men de va tidiga mornar å tidiga kvällar som gällde för cornelis, han va så trött av värmen så de gick inte å ha han vaken på kvällarna, de va lite tråkigt då. men bra me tidiga mornar så man fick ut mer av dagen, vi va nästan alltid först till frukosten klockan sju ;-) superbra frukostbuffé, å va gott de e..satt ute gjorde vi å åt som hästar, de va uteservering vid poolen typ.

mycke blommor å gräs, riktig blomster hotell detta, va trädgårdar överallt palmer å träd. superfint!!

våran servitör blev så glad i cornelis,, å cornelis tyckte att han va så rolig haha, han blev som en sol när han såg honom. så en kväll sa han att han hade en present till cornelis å gick å hämtade ett litet armband han hade köpt till honom, så gulligt gjort tycker ja :-)

ja hoppas bloggen min vill samarbeta så ska ja lägga in lite bilder tänkte ja..får hålla tummarna :-)