kors i hela taket

va jävla effektiv ja varit i em haha..
jag har bäddat rent i sängen, tvättat, hängt tvätten, handlat, dammsugit. å nu lagar ja mat.

idag ska vi äta korv stroganoff, jag ska ha ris å cornelis ska få potatis, vi har ätit så mycke ris denna veckan, ja e ris älskare, å han har ätit alldeles för lite potatis..så för å variera å inte riskera att han tröttnar på ris så ska han få potatis, se va han säger om de.. han har ätit potatis me glad aptit nu när han äter av min mat, smakar väl bättre kanske ;-) ja försöker ge han av min mat så mycke ja kan nu, så länge ja inte ska äta nåt jättestarkt eller sådär, plus att ja gör extra varje gång de e cornelis ätibar mat så fryser ja in nåra lådor varje gång.. skönt å samla på sig, så man har å kan ge han nångång ibland så man kan äta kryddstark mat, ja älskar stark mat..

å som idag tex så va vi ju hos syster hela fm, då hinner inte ja laga mat när ja kommer hem innan han ska sova, tar för lång tid, så idag fick han en burk faktist, lätt å slänga me sig i skötväskan, hade inget upptinat..
så ja har skärpt mej me maten till cornelis :-) aldrig misskött mej heller, tycker burkmaten e jättebra, bra att den finns, men de e klart de e godare me hemlagad mat direkt ifrån grytan, tycker ju vi vuxna oxå, värmd mat e ju inte lika gott som "färsk"..

nä nu blir de mat..gött, inte ätit nåt än idag, har varit alldeles för effektiv hehe..

Kommentarer
Postat av: En Liten Emma och hennes Lilla A

Åh jag har också hållit på hela dagen och städat massa och bäddat rent. men känner sig så duktig då! Hejja oss! :)

2010-08-19 @ 19:55:19
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0